czy rzeczywiście wielkoformatowe banery są takie skuteczne

Zwrócić uwagę, czyli rzeczywiście wielkoformatowe banery są takie skuteczne

agencja reklamowa

Dla pozytywnego pierwszego wrażenia zapewne najważniejsza jest estetyka przekazu, gdyż to ona stwarza, że patrzymy na billboardy czy banery reklamowe, lub jej brak, że odwracamy wzrok. Warto przypomnieć, że pierwsze złudzenie nie będzie odnosić się jedynie do pojedynczego produktu na konkretnym billboardzie, lecz do korporacji posługującej się billboardem w reklamie tego produktu. Wszystko to prezentuje nam istotną informację o tym, że billboard reklamowy buduje wizerunek marki.

Więcej sprawdź na: kreacja dużych banerów z ciekawą grafiką...

Co powinni wziąć pod uwagę autorzy skutecznych billboardów i banerów firmowych?

Skuteczne produkowanie billboardu i projekty baneru uwarunkowane są kilkoma czynnikami. Po pierwsze lokalizacją, która nie powinna być przypadkowa. Ważne w jakim sąsiedztwie umieszczony jest billboard, gdyż otaczająca przestrzeń również może wpływać na odbiór przekazu. Jeżeli przestrzeń ta wzbudza pozytywne emocje, tym lepiej dla komunikatu. Odpowiednia zlokalizowanie to również mała ilość billboardów w pobliżu. O ile w jednym miejscu znajduje się wiele, co się zdarza, a przy tym jedne z nich zasłaniają drugie, nie tylko psują tym samym estetykę przestrzeni, ale wszystkie skazują się na nieskuteczność. Jeżeli przekazów jest kilka naraz, to zaprzecza to podstawowej zasadzie czytelności i wyrazistości, czyli jasności komunikatu. W takich postanowieniach zapewne żaden z przekazów nie zostanie zapamiętany, a dane zlewać się będą ze sobą. Skuteczne billboardy i banery wielkoformatowe to ze 100% pewnością prostota przekazu, jedność komunikatu i spójność całości samego przekazu, jak i jego dostosowanie do wizerunku marki. Taki billboard czy baner z dobrym skutkiem poleca nie tylko konkretny, pojedynczy produkt, niemniej jednak służy także całościowemu wizerunkowi marki, kształtuje jej relacje z odbiorcami. Efektywne billboardy na ścianę jest duży, wyrazisty i zawarty w odpowiednim sąsiedztwie, któremu służy, a nie przeszkadza. Ze stuprocentową pewnością psychologowie wiedzą idealnie o tym, że jeśli chodzi o pierwsze złudzenie, to najważniejszą rolę grają tu emocje. Przekaz, jaki zawiera billboard (czy także schematy katalogu, broszury, folderu), najczęściej jest w chwili obecnej przekazem emocjonalnym (i na skutecznym billboardzie powinien taki być), ponieważ taki przekaz nasz mózg zdolny jest odebrać w niezbyt długim czasie. Też komunikat powinien być hasłowy i wzbudzać emocje, gdyż nie mamy czasu na dokładną intelektualną analizę komunikatu.

Jak billboardy reklamowe i banery robią pierwsze dobre złudzenie?

Przyszłe dni tej formy reklamy skieruje się zapewne w stronę interaktywności, pojawiają się już zresztą pierwsze jej zapowiedzi, schematy zupełnie udane, angażujące poza wzroku inne jeszcze zmysły. Takie nowe pomysły są z pewnością zaskakujące i początkowo zyskują to, co bardzo ważne, przyciągną bowiem uwagę odbiorcy, który nie zdążył się jeszcze znudzić tą formą, dlatego będzie zaskoczony, co oznacza dobre pierwsze złudzenie. Jest ono bardzo ważne przy tej formie reklamy dlatego, że tak de fakto nie posiada zwykle czasu na nic więcej. O ile odbiorca ma zaledwie 7 sekund, ażeby „przyjrzeć” się billboardowi czy banerowi reklamowemu, to zdąży on zrobić na nim jedynie pierwsze złudzenie. Zaciekawienie, ale głównie zaskoczenie: grafiką, barwą, czy komunikatem – pytaniem, żartem, trafnym aczkolwiek krótkim hasłem, są najważniejsze w projektowaniu billboardu. Skuteczne pierwsze złudzenie, jakie sprawiają billboardy reklamowe czy banery, to prowokacja słowem i obrazem. Co ciekawe, zdaniem psychologów, jeżeli hasło zawiera wieloznaczność, czy to w pojedynczym słowie, czy też w całkowitym wyrażeniu, przekaz ten zostaje zapamiętany na dłużej, bardziej przyciąga uwagę i zapada w pamięć przez fakt, że odbiorca nie za każdym razem za pierwszym razem rozszyfrowuje całą wieloznaczną tekst pokazu, inne znaczenia przychodzą dopiero po jakimś czasie. Taki wielopoziomowy przekaz zatrzymuje naszą uwagę na dłużej.

Zobacz więcej - sprawdzone modele folderów a4 promocyjnych od Whiteart




Czy wiesz, że...
Wielu myślało, że materiały reklamowe dla firm pójdą do lamusa. To się jednak nie stało, mało tego, odnotowuje się wciąż rozsnącą popularność tej formy reklamy. Szczególnie wyróżniający się to firmowe broszury, ulotki czy banery, ale i po podręczne foldery sięga wielu zadowolonych użytkowników.
Artykuły - kalendarze reklamowe Materiały rekamowe dla firmy zawsze potrzebne
To może Ciebie zainteresować…

Wybór okładki z grafiką do kalendarza książkowego, czym się kierować?

Okładka produktu, jakim jest kalendarz książkowy, odgrywa bardzo ważną rolę, dlatego też trzeba odpowiednio podejść do projektu tego właśnie elementu. Dla profesjonalistów nie powinno to sprawiać najmniejszego problemu. Dlatego też warto zgłosić się do producenta, który świadczy usługi na wysokim poziomie. Profesjonalne kalendarze książkowe można wykonać na wiele sposobów, z naciskiem na indywidualne wykończenie okładki. Warto, aby była pokryta skórą. To wpłynie na jej atrakcyjny, elegancki wygląd. Taki produkt stanie się automatycznie prestiżowym gadżetem reklamowym firmy. Należy w związku z tym na okładce umieścić logo firmy, które sprawi, że organizer nabierze indywidualnego charakteru. Dziś producent kalendarzy książkowych może zaproponować klientom przeróżne sposoby wykończenia tego produktu. Trzeba pamiętać tu o tym, aby projekt okładki był estetyczny i elegancki, by dobrze reprezentował firmę. W końcu jest jej pewnego rodzaju wizytówką. Sposób wykończenia okładki kalendarza powinien nawiązywać stylem i kolorystyką do wizerunku firmy. Wówczas przedmiot ten będzie idealnym gadżetem reklamowym dla danego podmiotu i jednocześnie podarunkiem dla pracowników czy klientów.

Wybór grafiki do kalendarza trójdzielnego, czym się kierować?

Grafika jest bardzo ważnym elementem kalendarza. Dlatego zamawiając kalendarze trójdzielne, trzeba poważnie zastanowić się nad tym, w jaki sposób je wykończyć, jaką grafikę zastosować i tak w ogóle co powinna przedstawiać. Mogą to być zdjęcia przedstawiające działalność, ofertę firmy. Mogą to być fotografie tylko tematycznie związane z branżą, w jakiej firma działa. W tym wypadku istnieje duża swoboda. Jeżeli zamawiający nie ma pomysłu na sposób wykończenia tego przedmiotu, powinien zdać się na doświadczenie grafika. W tym przypadku na pewno bardzo ważne jest to, aby grafika była spójna z pozostałymi elementami kalendarza, a także, by była wyraźna. To wpłynie na estetykę całego produktu. Wybierając grafikę do swojego kalendarza, trzeba ustalić, co ona będzie miała na celu. Czy tylko ma kojarzyć się z firmą, czy może ją reklamować. Na pewno poza zdjęciami kalendarz trójdzielny powinien zawierać logo i to w widocznym miejscu. W końcu ten biurowy przedmiot ma nie tylko służyć jako narzędzie pracy, ale również skuteczna reklama. Dlatego projekt szaty graficznej dla tego produktu jest bardzo ważną sprawą. Dobrze przemyślany projekt to bardzo korzystna inwestycja.

Projektowanie kalendarze, ręka z ołówkiem